Logopeda Przemyśl, Rzeszów • Aleksander Wilamowski - Dla nauczycieli

KURSY I SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI

 

1. „Emisja Głosu”

Szkolenie, którego celem jest wykształcenie prawidłowych nawyków posługiwania się narządem mowy. Część teoretyczna szkolenia obejmuje wiedzę z zakresu anatomii, funkcjonowania i patologii narządu mowy. Część praktyczna (główna) uczy jak prawidłowo posługiwać się własnym głosem i zapobiegać chorobom zawodowym. Badania dowodzą, iż aktywne uczestnictwo w szkoleniach na temat emisji głosu pozwala na znaczną poprawę jakości głosu.
2. „Kultura języka polskiego w szkole”

„Nauczyciel to autorytet, wzór do naśladowania, osoba ze wszech miar poprawna”

Cytat jakże piękny i budujący, podkreślający rolę nauczyciela w społeczeństwie. Nauczyciel jest niewątpliwie autorytetem i wzorem do naśladowania, jednak niestety czasami uczniowie wytykają nauczycielom błędy, głównie błędy językowe. Celem szkolenia jest przedstawienie zasad języka tak często zaniedbywanych, upraszczanych lub pomijanych. Pragniemy zaprezentować Państwu błędy językowe, które tak często wytykają nam uczniowie, które zamieszczają na stronach internetowych śmiejąc się z nas nauczycieli. Mówiąc o kulturze języka opowiemy Państwu o zagadnieniach poprawnościowych, kulturze żywego słowa, poprawności dykcyjnej (sposobach ćwiczenia dykcji), poprawności głosowej.

Uświadomimy Państwu na co musicie zwracać baczną uwagę podczas prowadzenia zajęć tak byście byli „ze wszech miar poprawni” !!!

3. „Dysleksja - odkrycie czy wymysł, kto zyskał – kto stracił, czyli nowa metoda nauki płynnego czytania”

Mamy przyjemność zaprezentować Państwu efekty naszych piętnastoletnich badań. Zastanawialiśmy się dlaczego nasze pociechy w trzeciej, czwartej klasie szkoły podstawowej (a nawet w klasach starszych) nie opanowały jeszcze umiejętności płynnego czytania, dlaczego ciągle mamy do czynienia ze składaniem liter czy sylab, a technika czytania daleka jest od płynności i co za tym idzie ograniczone jest rozumienie czytanego tekstu. Badaliśmy dzieci ze zdiagnozowaną dysleksją i bez, dzieci upośledzone umysłowo i sprawne intelektualnie, dzieci w młodszym wieku szkolnym i dzieci starsze. Wnioski były bardzo czytelne. Nauka techniki czytania powinny być nieco inaczej zorganizowana. Inaczej powinien przebiegać proces przygotowania dzieci do tak trudnej sztuki jaką jest czytanie. Inaczej powinny przebiegać zajęcia z dziećmi już czytającymi jednak nie radzącymi sobie z czytaniem. Doszliśmy do wniosku, że gloryfikowanie "zjawiska" jakim jest dysleksja przynosi więcej skutków niepożądanych niż korzyści. Uwieńczeniem naszych badań było opracowanie nowej, niezwykle skutecznej i całkowicie rewolucyjnej metody nauki płynnego czytania. Skuteczność naszej metody jest potwierdzona w 100 % !!! Praca nasza znalazła akceptacje i uznanie Instytutu Polonistyki przy Państwowej Wyższej Szkole Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu. Z przyjemnością przedstawimy Państwu efekty naszej pracy, podzielimy się doświadczeniem. Prezentację-szkolenie dla nauczycieli przeprowadzimy u Państwa w placówce w wyznaczonym przez Państwa terminie. Udostępnimy nasze opracowanie, wydamy zaświadczenie z przepracowanego szkolenia.

Gorąco zachęcamy do skorzystania z naszej oferty !!! Będziecie Państwo zadowoleni z efektów pracy z dziećmi !!!

 

4. „Wady wymowy – samodzielne prowadzenie logopedycznych badań przesiewowych”

Jakże często mamy wrażenie, że z mową naszych pociech coś jest „nie tak”, jakże często zastanawiamy się czy problem ten faktycznie jest problemem czy jesteśmy tylko przewrażliwieni. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest wizyta u logopedy ale na to nie zawsze jest czas. Pragniemy zapoznać Państwa z rodzajami wad wymowy, opowiedzieć o diagnostyce i terapii logopedycznej. Głównym celem tego szkolenia jest nauczenie Państwa prowadzenia samodzielnych badań przesiewowych, które nie umożliwiają wprawdzie postawić diagnozy logopedycznej ale pozwalają stwierdzić czy mamy do czynienia z nieprawidłowościami mowy czy z „przewrażliwieniem”. Badania takie z powodzeniem mogą być prowadzone wśród dzieci przedszkolnych i szkolnych. Dotyczą zarówno wad związanych z mową jak i z pismem i czytaniem.

5. „Twórcze dekoracje z bibuły i papieru"

Papier i bibuła to ostatnio popularny i powszechnie dostępny materiał. Wykonanie robótek z tych materiałów to znakomita zabawa zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Zabawa, która wyzwala inicjatywę i dostarcza pomysłów do twórczych działań.

Celem warsztatów jest:
- wzbogacenie warsztatu pracy
- dostarczenie ciekawych pomysłów do wykorzystania w pracy z dziećmi
- poznanie różnych technik pracy z papierem i bibułą
- tworzenie dekoracji przestrzennych
- tworzenie kompozycji kwiatowych

6. „Zabawy, tańce i piosenki na różne okazje w pracy z dziećmi”

 

Celem warsztatów jest
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej poprzez zabawy, tańce i piosenki
- nabycie umiejętności inscenizowania piosenek
- dostarczenie nowych pomysłów, pląsów, zabaw muzyczno-ruchowych oraz piosenek
na różne okazje.
- wykorzystanie elementów metody Batii Strauss, pedagogiki zabawy, Orfa w pracy
z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

 

7. „ Kartki pergaminowe świąteczne i okolicznościowe”

Technika z użyciem papieru pergaminowego to bardzo fascynująca i kreatywna twórczość. Poprzez zastosowanie wielu technik z techniką „pergaminową” można stworzyć piękne kartki okolicznościowe, zakładki, dekoracje, obrazki, pudełka oraz wiele innych pięknych przedmiotów i dekoracji. Pergamin dzięki swej naturalnej wytrzymałości może być formowany na wiele sposobów bez uszkodzenia papieru. Jedną z takich metod jest wyduszanie, perforacja - stosowane w technice Pergamano.

Celem warsztatów jest:
- poznanie techniki „Pergamano” tj. techniki tłoczenia wzorów na pergaminie
- nabycie umiejętności tworzenia oryginalnych kartek, karnecików, dyplomów
pergaminowych, które będą wspaniałymi upominkami
- wzbogacenie własnych możliwości twórczych

 

8. „Wczesne wykrywanie depresji, zapobieganie aktom samobójczym uczniów i zachowaniom ryzykownym”

Cele:
1. Nabycie przez nauczycieli podstawowej wiedzy na temat depresji.
2. Umiejętność wczesnej interwencji w przypadkach podejrzenia depresji i innych zaburzeń
psychicznych.
3. Różnicowanie naturalnych dla wieku zaburzeń zachowania od patologii w tym zakresie.
4. Umiejętność zachowania się w obliczu myśli samobójczych i rezygnacyjnych u uczniów.

9. „Projektowanie i tworzenie stron internetowych”

Nie jest to kolejny kurs, którego celem jest zapoznanie Państwa z obsługą komputera. Nasza oferta to szkolenie z zakresu konkretnej umiejętności, dzięki której nie będziecie Państwo musieli zastanawiać się u kogo zamówić stronę internetową i ile za tę usługę zapłacić !!! Po zakończeniu dziesięciogodzinnego szkolenia nie staniecie się Państwo informatykami, jednak zdobyte umiejętności pozwolą swobodnie poruszać się po sieci administrując stworzoną przez siebie złożoną stroną internetową. Dysponujemy doskonale wyposażoną pracownią komputerową i wysoce wykwalifikowaną kadrą.